Teknoport Bilim NASA'nın Nancy Grace Roman Teleskobu Önemli Bir Misyon Üstlendi: Büyük Patlama'dan (Big Bang) kalan küçük kara delikleri arayacak.

NASA'nın Nancy Grace Roman Teleskobu Büyük Patlama'dan (Big Bang) kalan küçük kara delikleri arayacak.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Kara delik haftası tüm hızıyla devam ediyor ve kutlamak için NASA, bir sonraki büyük astronomi aracı Nancy Grace Roman Uzay Teleskobu'nun Büyük Patlama'ya kadar uzanan küçük kara delikleri nasıl avlayacağını açıkladı.

NASA, Özel Teleskopuyla Kara Delikleri Araştıracak

Kara delikler hayallerimizdeki gibi devasa değil, aksine tüy kadar hafiftir. Ancak kütleleri Dünya'nınki kadar büyük olabilir. Yaklaşık 13,8 milyar yıl önce yaşamın başlangıcından bu yana kara delikler evrende yer alıyordu. Big Bang yani Büyük Patlama öncesinde bile. Şimdi, Amerikan Uzay Kurumu (NASA), bu kara delikleri araştıracak bir teleskop geliştirdi.

Dünya büyüklüğünde ilkel kara delik popülasyonunu tespit etmek hem astronomi hem de parçacık fiziği açısından inanılmaz bir adım olacaktır çünkü bu nesneler bilinen herhangi bir fiziksel süreç tarafından oluşturulamaz.

Eğer, NASA'nın Nancy Grace Roman Teleskobu, bu kara delikleri keşfederse, teorik fizik alanında sarsıcı bir başarıya imza atacak.

Ancak evrenin başlangıcındaki koşullar, modern çağın koşullarından çok farklıydı. Kozmos sıcak, yoğun ve çalkantılı bir durumdayken, çok daha küçük madde kümelerinin çökerek kara deliklerin doğmasına izin vermiş olabilir. Asteroit, yıldız, Dünya, Güneş ve uzaydaki tüm bileşenlerle bağı olabilecek olan her bir kara delik, NASA aracı tarafından 2026 yılında keşfedilmeye çalışılacak.

Poco F6 5G ve Poco F6 Pro Özellikleri